वर्ग र जातिलाई हेप्ने हतियार भनेकै जातीय अहंकारवाद हो

Read Time:9 Minute, 1 Second

अशोक राई
जनजाति, मधेशी, दलित अनि पिछडिएका बर्गको अग्रगामी आकङकक्षा अनि राजनीतिक दलका यथास्थितिवादी चिन्तनले संविधानमा उल्लेख गरिएका कुरा व्यवहारिक रुपमा कार्यान्वयन हुन सकिरहेको छैन ।

बर्गिय जातीय अन्तर आङकक्षालाई अन्तरिम संविधान ०६३ ले सम्बोधन गरे पनि त्यसको कार्यान्वयनमा समस्या आएको छ । नेपालमा जनजाति आन्दोलन शक्ति संक्रमणको बेला आएको छ । अहिले उठेको जनजाति आन्दोलन जनजाति भित्र दविएर रहेको हिजोको आकङक्षा बाहिर आएको मात्र हो । जनजातिको आङकक्षालाई अहिलेको राजनीतिक अवस्थाले उचित संम्बोधन गरेको छ । मुलुकी ऐन माफत् विगतमा राणाकाल र शाहकालमा कानुनद्धारा समाजमा विभेद गरि राज्य संाचालन गरियो । जहानीया राणा शासन होस् वा निर्दलीय व्यवस्था होस् जनजाति मधेशी र दलित उत्पीडन र शोषित थिए । ०६२\०६२ को जनआन्दोलन विगतमा शोषित र पीडित बर्गले मुक्ति अनि परिर्वतनको अपेक्षा गरे । उनीहरुको आङकक्षालाई राजनीतिक दलले पनि सकारात्मक रुपमा लिए । अन्तरिम संविधानले पनि उचित व्यवस्था गर् यो । छुवाछुतको अन्त्य गरि मुलुकलाई धर्मनिरपेक्ष बन्ाायो । बर्गिय जातीय अन्तर आङकक्षालाई अन्तरिम संविधानले सम्बोधन गरे पनि त्यसको कार्यान्वयनमा समस्या आएको छ । संविधानको मर्म र भावनालाई ठोस रुपमा कार्यान्वयन गर्ने दिशामा हामी अल्ामलिएका छौ । यी बर्गको अग्रगामी आकङकक्षा र राजनीतिक दलका यथास्थितिवादी चिन्तनले संविधानमा उल्लेख गरिएका कुरा व्यवहारिक रुपमा कार्यान्वयन हुन सकिरहेको छैन ।

संघीय राष्ट्र भनेर संविधानले घोषित गरे पनि हाम्रो मन मस्तिष्कमा यो राम्रो हो कि होइन भन्ने सोच छ जसले यो कार्यान्वयनमा समस्या देखिएको छ । धर्म निरपेक्ष भइसके पनि एकाधिकारवादी सोचले अवरोध पुर् याउँछ कि भन्ने सोचले संविधानको अग्रगामी घोषणालाई यी कुराले प्रदुषित पारेको छ । जसले गर्दा कार्यान्वयन गर्ने कुरा त्यसै अलमलिएको छ । संविधानमा उल्लेख गरिएका र जनजाति र विभिन्न शोषित बर्ग समुदायको हक अधिकार बारे आवाज उठाउदा साम्प्रदायिक जातीय संकीर्णवादी र विखण्डनवादी भन्ने आरोप पनि जनजाति र यी बर्ग माथि लाग्ने गरेको छ । देश विदेशको अनुभव हेर्दा संविधान लेखन र्निविवाद भएको छैन । केही समुदायले आफ्नो हक अधिकार बारे आवाज उठाउदा कुनै लेवल लगाएर त्यसलाई प्रभावित पार्ने काम भएको छ । त्यो संकुचित मानसिकता हो ।

मदन भण्डारीले नै भन्दथे सबै खालका विचार बाहिर ल्याउन दिनु पर्छ तब मात्र कुन विचार सही हो भन्ने थाहा पाउन सजिलो हुन्छ । रविन्द्रनाथ टाइगोरले पनि सर्प दुलोबाट बाहिर नस्किदासम्म कुन विशालु हो कुन होइन छुट्याउन गाह्रो हुन्छ भनेका छन् । त्यसैले पनि सबै विचारलाई अहिले बाहिर ल्याउन दिनु पर्छ । आफ्ना कुरा राख्न दिनु पर्छ ।

देशमा साम्प्रदायिक सद्भाव अति आवश्यक छ । यो जोगाइराख्नु पर्छ । यसलाई हामीले गौरव मान्नु पर्छ । विगतमा मुलुक एकल धर्म एकल संस्कृतिमा अडेर पनि सद्भाव कायम थियो तर अहिले अलि परिस्थिति भिन्न छ । हिजो एक खालका मानिसहरुको सहिष्णुतामा आधारित समाज रहे पनि आज समानतामा आधारित सहिष्णुता कायम हुनु पर्छ । आफूलाई लागेका विचार बाहिर ल्याउदैमा विखण्डनकारीको लेवल लगाउन मिल्दैन । विचार र मत राख्न खुल्ला वातावरण दिइनु पर्छ । खुल्ला बातावरण नदिइ विचार बाहिर ल्याउन नदिए समाज झन प्रदुषित हुन्छ ।

जातीय अहँकारवाद वर्ग र जातिलाई हेप्ने हतियार पनि हो । आदिवासी जनजातिको पहिचान अगाडि बढेकोमा अन्य जातिमा अहकार पैदा पनि भएको छ । त्यसले सामाजिक सद्भाव कायम हुन्न । जातीय अहकार नहटाएसम्म सामाजिक सद्भाव बलियो हुन्न । हाम्रो व्यवहारमा अन्तरविरोध बनेर त्यो देखिएको छ । आइएलो १६९ लाई नेपालले स्वीकार गरेको छ । आदिवासी जनजातिको अधिकार सम्वन्धी संयुक्त राष्ट्र संघीय ऐन नियमहरु स्वीकार गरे पछि मात्र पहिचान र सामूहिक अधिकारको मुद्धा नेपालका जनजातिहरुले अगाडि सारेका हुन् । त्यसैले पनि जातीय पहिचान खोज्दा मध्ययुगिन मानसिकता हुन सक्दैन । त्यसैले पहिचानलाई आधार बनाएर अधिकार दिइयोस् भनेर आवाज उठाउदा मध्ययुगिन र जातीय विखण्डनकारी कसरी हुन्छ  संविधानमा उल्लेख गरेको कुरा हाम्रो व्यवहारमा लागू गर्न खोज्दा अहिले अन्तर विरोध देखिएको छ ।

राज्यको प्रतिनिधित्व गरेर अन्तराष्ट्रिय फोरममा गएर सबै अन्तराष्ट्रिय ऐन कानुनको कुरा स्वीकार गरेको कुरा गर्दछौ तर हाम्रो देशमा त्यो लागू गर्न किन सक्दैनौ । अखवारी लेखनमा र भाषणमा जातीय राज्य नेपालका लागि स्वीकार्य हुन सक्दैन भने पनि अब अन्तराष्ट्रिय फोरममा त्यो भन्न गाह्रो छ किन कि अन्तराष्ट्रिय ऐन कानुन नेपालले स्वीकार गरिसकेको अवस्था छ । जातीय आधारमा राज्यको सिमाङ्कन गर्दा जातीय राज्य हुन्छ भन्ने कुरा खुल्ला बहस गरिनु जरुरी छ । जातीय राज्यमा एउटै भाषा संस्कृति धर्ममा एउटै जातिको प्रमुख हुने गर्दछ । राणाकाल र शाहकालमा एउटै धर्म र संस्कृतिले अरु माथि थिचोमिचो गर् यो । बहुजातीय बहुभाषिक र बहुधार्मिक हुने गरि प्रदेशको निमाण गर्दा जातीय पहिचान कायम हुन्छ । नेपालका प्रमुख राजनीतिक दलहरुले यी विषयमा चितबुझ्दो जवाफ दिनु पर्छ । सबैको विचारलाई समेटन सक्नु पर्छ । मिडियाले मधेशी जनजाति र दलितका विषयलाई ब्याकमेल गरिरहेको छ ।

जातीय र पहिचानका मुद्धालाई कम प्राथमिकता ठूला मिडियाले दिएका छन् र त्यसले सवैलाई न्याय गरेको ठहरिन्न । राज्य पुनः संरचनाका लागि राजनीतिक दलहरु उल्टो बाटो हिडेका छन् । पुनः संरचनाका लागि पहिले आयोग बनाउनु पर्नेमा त्यसो भएन । आयोग पछि मात्र गठन भयो । पहिचान सम्वन्धी मुद्धा अहिले अड्किरहेको छ । आयोगको प्रतिवेदन समेत कसरी कार्यान्वयन गराउने समस्या देखिएको छ । पहिचान र समानतामा आधारित संविधानमा उल्लेखित संघीयता अब कसरी कार्यान्वयन गर्ने भन्ने कुरा अहिले चुनौति बन्दै गएको छ ।

(कुराकानीमा आधारित)

प्रस्तुतिः गोविन्द लुइँटेल
 

0 0
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %